Ert skepp har gått på grund
och till styret slukats
är det dags att erkänna
att ni har misslyckats
Era fejkansträngningar
har totalt förbrukats
är det dags att erkänna
att ni har misslyckats
Folkmassa har rest upp sig
er projekt har styckats
är det dags att erkänna
att ni har misslyckats
Ni var oansvariga
för mycket har fuskats
är det dags att erkänna
att ni har misslyckats
Makten och demokrati
har ständigt missbrukats
är det dags att ärkänna
att ni har misslyckats
Vetenskapen gav upp helt
den tål inte motsats
är det dags att erkänna
att ni har misslyckats
Helvete har öppnat sig
och resan har bokats
jag ska inte dit för att
jag har ej misslyckats
Hallå ni två envisa
från styrande klass
är det dags att erkänna
att ni har misslyckats
Herr Stefan och herr Anders
förkasta er jargong
för att jag är besviken och
kräver er avgång
Nja , jag kanske ännu längre
går nu med detta
och hela regeringen
ställer inför rätta
Och det skulle vara ännu
mera eminent
ställa framför en domare
hela parlament
Jovo Janjicic
Fri vers av Jovo Janjicic
Publicerad 2020-06-10 04:38
ej medlem längre
som pricken över i
2020-06-11
Koloristen
Ja, dra alla de ansvariga i regering och FHM inför rätta!
2020-06-10