Det är snart 10 månader sen du lämnade mig
Den tyngsta dagen i mitt liv, är när vi tog farväl
Jag minns att jag höll dina händer tills du tog ditt sista andetag
En del försöker se döden som en lättnad, när kampen får ta slut
Men allt som spelas i mitt huvud är en plågsam bild över något som aldrig kan vara vackert mer än i fantasin.
Sen du försvann försöker jag finna livsgnistan och hitta mig själv igen
Mitt liv är ett före och efter dig, där alla val tycks vägas i vågskål
Jag har svårt att finna balans i tomrummet som lämnats efter
Finns du här med mig fortfarande, som en skyddsängel någonstans?
Ibland saknar jag att bara ringa och säga hej och prata om ingenting
Istället åker jag till din grav och lägger blommor och spelar musik för dig
Jag intalar mig själv att det gör en liten betydelse i universum om jag når fram
Om en liten notis där jag får påminna att :
Jag älskar dig och saknar dig mamma
Kom tillbaka!
Fri vers (Fri form)
av SofieVem
Publicerad 2020-08-15 18:34
Martin Möldener
Vackert och bra skrivet!
2020-08-16
angela Täubert fd Jansson
Så vackert diktat om din mamma. Den berör otroligt mycket, speciellt för mig som aldrig fått ha en mamma. Jag kände och känner dock liknande känslor för min far som gick bort för sex år sedan, saknaden kan aldrig fyllas.
2020-08-16
ej medlem längre
En mamma är nog den som står barnet närmast.
2020-08-16