Ser ut i mörker
bara nattfjärilarnas intensiva flyggt
runt lampan vid stugknuten
Hittar de en partner innan soluppgången
eller dör de utan mening
Tystnad omfamnar naturens viskningar
Stjärnor mot mörk himmel
Ska de sluta att lysa
eller är de bara en händelse
i universums livscykel
och
Jag som stå här
stirrande ut i det tomma
ser stjärnor
känner tystnaden
och förundras
att jag får vara med
Fri vers av Nils-Robert
Publicerad 2020-08-19 01:23
bibbi ahrnstedt
Fint skrivet, ja visst är det fantastiskt
2020-09-29
Blått Norrsken
Mycket fint gestaltat om livet och dess mening .
2020-09-24
Anya
Jaa det är svindlande hur liten man är under universum...tänker jag. Och vilket universum som döljer sig inuti en...åt andra hållet liksom.
2020-08-30
karenina
Vilken fin betraktelse och hyllning till livet
2020-08-25
stormengudrun
Vacker:-) Tack!
2020-08-24
Margit Grell
I bilder skapar du de stora frågorna!
2020-08-21
ej medlem längre
Dina ord letar sig från den tidlösa och rakt in i hjärtat. Det finns en motstridighet mellan första och sista strofen som gör känslan av förgänglighet än mer elektrisk. En underbar dikt!
2020-08-20
bibbi ahrnstedt
mycket fint diktat, ja det är ett under att vi är medvetna och kan beundra
2020-08-20
Marita Ohlquist
Varje dag är en ovärderlig gåva att glädjas åt och ta vara på!
2020-08-19
Rise Little One
Man är alltid en del av universum... hur liten man än är...
2020-08-19