Logga in


 

 

Ser ut i mörker

bara nattfjärilarnas intensiva flyggt

runt lampan vid stugknuten

Hittar de en partner innan soluppgången

eller dör de utan mening

 

Tystnad omfamnar naturens viskningar

Stjärnor mot mörk himmel

Ska de sluta att lysa

eller är de bara en händelse

i universums livscykel

 

och

 

Jag som stå här

stirrande ut i det  tomma

ser stjärnor

känner tystnaden

och förundras

att jag får vara med

 

 

 



Fri vers av Nils-Robert
Publicerad 2020-08-19 01:23


bibbi ahrnstedt
Fint skrivet, ja visst är det fantastiskt
2020-09-29


Blått Norrsken
Mycket fint gestaltat om livet och dess mening .
2020-09-24


Anya
Jaa det är svindlande hur liten man är under universum...tänker jag. Och vilket universum som döljer sig inuti en...åt andra hållet liksom.
2020-08-30


karenina
Vilken fin betraktelse och hyllning till livet
2020-08-25


stormengudrun
Vacker:-) Tack!
2020-08-24


Margit Grell
I bilder skapar du de stora frågorna!
2020-08-21


ej medlem längre
Dina ord letar sig från den tidlösa och rakt in i hjärtat. Det finns en motstridighet mellan första och sista strofen som gör känslan av förgänglighet än mer elektrisk. En underbar dikt!
2020-08-20


bibbi ahrnstedt
mycket fint diktat, ja det är ett under att vi är medvetna och kan beundra
2020-08-20


Marita Ohlquist
Varje dag är en ovärderlig gåva att glädjas åt och ta vara på!
2020-08-19


Rise Little One
Man är alltid en del av universum... hur liten man än är...
2020-08-19