Logga in


Mångfald så svår att acceptera

med rädsla för det olika

alla är vi en del av skapelsen

var och en är vi helt unika

 

vår strävan efter egen fördel

att få erkännande därför

samtidigt vara som alla andra

få acceptans och inte stå utanför

 

”både ha kakan och äta den”

men vi är miljarder, inte endast två

försöka att gilla läget

och att våra olikheter förstå



Bunden vers (Rim)
av Pia Laurell (fd Kal Wallin)
Publicerad 2020-08-27 16:20


Solweig Jansson
Olika - men jämlika - är en bra strävan . . .
2021-06-30


Max Poisé
Olikheter är berikande men inte rädslan som bränner hål i de tjockaste av hudar... sen finns det ju olikhet som kan irritera, men det är ju en helt annan sak...
2020-08-28


SIDA GULDPOJKE
alla är vi såna att vi gillar enfald bättre än mångfald. tänkvärd teckst.
2020-08-28


bibbi ahrnstedt
Visst är det så
2020-08-28


Marita Ohlquist
Tillsammans blir vi mer än bara oss själva en del av något större!
2020-08-28


AndLou
Så vackert om något som borde vara en självklarhet!
2020-08-27


Sefarge
Betänkansvärt skrivet 50% lika o 50%helt Olika skall det vara så svårt acceptera? Nä100%lika! Antingen Är du med där inne eller kvar där ute!
2020-08-27


Sparvögat
Fint faller dina ord om acceptans och alla människors lika värde
2020-08-27


Gunnar Hilén
Tycker mycket om din mjuka acceptans av mänskligheten. Det finns på tok för lite av denna vara.
2020-08-27