Logga in


Är så tacksam att jag minns så mycket fint

 

 

I min längtans famn ligger du och vilar

Känner doften av din hud

Hör pulsen från ditt hjärta

Trots oändlighetens broar emellan

 

Mina tankar kretsar

Lika taktfullt som jordens kretslopp

Runt minnen som aldrig sviker

och fyller själen med det goda

 

Jag gläds åt dessa minnen

Bevarar och vårdar dem ömt

Låter dem viska i mitt öra

och fylla tiden med ro och behag

 

Jag lever



Fri vers av Nils-Robert
Publicerad 2020-09-01 15:29


Margit Grell
Väl förankrad minnesbank att både glädjas åt och ösa ur.
2020-09-03


Marita Ohlquist
En vacker och berörande text om minnena som är kvar.
2020-09-02


bibbi ahrnstedt
Vackert skrivet om minnen
2020-09-02


överlevaren
Minnen lever vidare och livar upp!
2020-09-02


ej medlem längre
Dina ord lever i sin ömsinthet och närvaro av ett kärleksfullt minne.
2020-09-02


Rise Little One
Vad var livet utan minnen....
2020-09-01


karenina
Mjukt och fint
2020-09-01


Pia Laurell (fd Kal Wallin)
Vackert skrivet om minnena! De är som själens eget bibliotek.
2020-09-01


Eva Langrath
Vacker text
2020-09-01