Logga in


Att bara sitta still och tänka - så underbart rofyllt.

 

 

När jag ser in i elden från spisen

Saktar tiden in och blir stående helt stilla

I kontemplationen sorterar jag tankar

som jag sorterade fallfrukten på gräsmattan

 

Vad blir viktigt att minnas?

Vad är värt att spara?

Lägger de goda och viktiga

i minnets innersta arkiv

dit bara jag har nyckel

 

Där har jag en rikedom

Skänkt av alla de goda jag mött

Skänkt av mina närmaste kära

Och av dem som skrivit till mig

genom poesins förtrollande värld

 

Jag är så privilegierad - och tacksam

 



Fri vers av Nils-Robert
Publicerad 2020-10-01 09:48


Fem hjärtan
En mysig dikt om det viktiga att vara tacksam för det man har
2020-11-01


ej medlem längre
Fint. Jag tror att just tacksamhet är det som kan skänka naturens stillhet och inre lycka.
2020-10-28


Alysse
Lugn och rofylld text målande beskrivet känner värmen och hör sprakandet från elden. Mysigt och så viktigt att värna våra innersta rum
2020-10-02


Solstrale
Ja det är fint med kontemplation, din text både inspirerar ger råd om hur ta hand om sig och visa tacksamhetens stora njutbara känsla. Vi är priviligierade på så många olika vis! Din text får ett litet pris! Bokmärkets! :) det är du värd vid din härd! :)
2020-10-02


Marita Ohlquist
Bra skrivet om att lugn och ro samla tankarna och spara allt som ger guldkant på tillvaron! Gillar kopplingen till fallfrukten.
2020-10-02


Rise Little One
Att sitta vid brasan känna av värmen och låta tankarna fara iväg är det bästa som finns i livet... En text som talar mycket till sina läsare ...
2020-10-02


Blått Norrsken
Underbar positiv text i tacksamhet av det som betyder mycket
2020-10-02


stormengudrun
Så vackert skrivet :-)
2020-10-01


Margit Grell
Insiktsfulla rader!
2020-10-01


bibbi ahrnstedt
Vacker skrivet om minnen
2020-10-01


ULJO
Rofyllt att sitta vid brasans sken och bra låta tankarna fara iväg.
2020-10-01