Vi gäspar oss ur sänghalmen
Släpar oss till köket där gröten är okokt, bröden obakade och katten gnyr från en grannes ensliga veranda
Snöflingorna yr, utanför sömnlösa tak, vägar och torg
Försenade är människor från tid, bussar i brådska
Frost i skägg och ögonfransar hastar vi ivrigt vidare
Alltid på väg
Fri vers av Åse Tropp
Publicerad 2020-10-18 00:11
Susen
Bra skrivet. Bildskapande
2021-02-02
Stisse
Ännu en dag i paradiset...Vad vore livet utan måndagar.
2020-10-18
Fjellhuldra
En härlig beskrivande dikt hur måndagar kan vara och när snön snart är här! och försenar på morgonstarten.
2020-10-18
Niliboy
Rena showen. Morgonen som är så fin!
2020-10-18
ULJO
Känns som att den dagen är varje dag
2020-10-18
Uråldrig
Gillar flowet i din text! Lite för snar både i årstidsmässigt och till dagar sett. För mig ätdet höst... Oktobervarmt och måndagen är långt i framtiden, denna lördagsnatt till söndag.
2020-10-18