Logga in


Hittade ett gammalt Julrim då jag rotade i en av mina lådor angående Tjernobylsmällen

Kring stuga å knut där tassar
både Nissar å Nassar
å kanske också tomtefar
där säcken drar
i snön som gnistrar av skit
som ovädersmolnen dragit dit
det syns spår på alla ställen
efter den därá Tjernobylsmällen
ja uti tomteidyllen
syns många självlysande nyllen


PS

Själv behöver jag inte längre använda
nattlampa på kvällarna då jag läser
eftersom jag numer är en upplyst person.

He, he...hälsar Gurra-Aktersnurra



Övriga genrer av gunnnar nylund
Publicerad 2020-12-14 12:41


Sefarge
Kärnfullt skriftat! ;)
2020-12-16


Solstrale
Spetsad upplysning må jag säga!
2020-12-15


Judas Ekholm
Härlig schvung!
2020-12-14


Marita Ohlquist
Ser bilder för min inre syn!
2020-12-14


Kungskobran
Ha ha kul. Själv har jag bara en kvartslampa den lyser bara en kvart i min lilla kvart
2020-12-14


Notarius publicus:Sten Wiking
Jaha, tomtetrolle ha blive upplyst han, av för mycke julglögg kantänka, och tomtepoesi me mössa full me snömos, hehe...
2020-12-14