Logga in


Att reflektera om livet

 

 

Så sitter jag här i soffan

Naken och funderar

På allt vad livet givit mig

 

Ser ut genom fönstret

På ett gråkallt Stockholm

där människor rör sig som myror

till och från sina jobb

 

Ska barnen få det lika bra -som jag?

Med frisk luft

Varma kläder

Mat på bordet

Och någon att hålla i handen

 

Sjukdom omkring oss

Men jag märker inget

Köper allt on-line

Och cyklar ut till skogen

där jag dricker kaffe ur en termos

 

Ler och vinkar till en granne

Önskar god fortsättning

Låser upp, går in och stänger dörren

där jag bor

 

Men jag kunde lika gärna

Ha varit 520821-2134

I ett kylrum

På bårhuset



Fri vers av Nils-Robert
Publicerad 2021-01-09 12:28


Eva Langrath
Stark text om den brutala verklighet som drabbats oss med pandemin.
2021-06-19


wiria77
bra rader minner om situationen vi har omkring oss sanningen i slutet bra skaldat återigen
2021-02-22


helenita
Så sant. Den brutala verkligheten kan drabba vem som helst av oss Bra text
2021-02-09


Alysse
Mycket bra skrivet där slutet är den brutala sanningen som kan bli verklighet för vem som helst idag då corona obarmhärtigt skördar sina offer
2021-01-13


Margit Grell
I kärnan av nuet. Om att kunna värdera och värdesätta det man har. Det uttrycker du väl i dina rader.
2021-01-11


Marita Ohlquist
En utomordentligt bra text att läsa och fundera på!
2021-01-11


Örjan Noreheim
Verkligheten i nålsögat. Stockholm där allt rullar på trots viruset. Med djupa tankar kunde ha varit..... JS Örjan
2021-01-09


överlevaren
Ja livet är sårbart....det gör sig kännbart i dessa tider!
2021-01-09


bibbi ahrnstedt
Skönt att få ha det bra trots allt, kaffe i skogen vore nått. Man kan ju befara det värstanu, faran lurar hela tiden.
2021-01-09


Kungskobran
Fint fångat av dig Varje dag kan vara den sista men hållut livet är inte slut förrän du ligger i din kista
2021-01-09


Elaine.S
Att anpassa livet efter rådande omständigheter är för många en utmaning. Men som slutet berättar i dina ord så finns det en stor skillnad mellan att vara död eller levande. Fint berättar du om dagen, livet, funderingar, insikter och begränsningar.
2021-01-09


ULJO
En sanslöst bra text. Mycket bra.
2021-01-09


karenina
Det värdefullaste vi har, livet och hälsan. Det glöms så lätt bort i detta stressade och ytliga villhöver samhälle. Bra och viktig reflektion!
2021-01-09