varför skriver du ens?
efter en månad
efter en månad som jag trodde var slutet för oss
som jag trott så många gånger förr
men det kommera aldrig vara över för oss
varför är det så att du endast är fantastisk i tanken? i fantasin.
målade en tavla idag med dina intialer i det kyrilliska alfabetet
ingen kommer fatta
inte ens om jag dör ikväll
fast jag dör ju varje kväll
det är som om jag insett att jag aldrig varit kär förut
tills jag träffade dig
och framförallt tills vi gick skilda vägar
vadå tonårskärlek är jobbigt? jag är nu 26 och det har aldrig varit jobbigare att älska någon
Fri vers (Fri form)
av trött
Publicerad 2021-01-23 21:38