Det var ett tag sedan nu
sen vi sågs
Du kanske undrar
hur jag lever
I dessa tider
av munskydd och isolering
Jag sitter här någonstans
mellan fyra väggar
och två våningar
Och jag trivs
Jag varken river
eller rivstartar längre
Det finns ingen best
som jagar mig i natten
Det finns bara ro
och små frön av kärlek
som gror
Så gråt inga tårar för mig
om jag nu ens
berörde dig
Fri vers av Elisabeth H
Publicerad 2021-03-09 10:37
ADI Nehlin
Så fint!
2021-03-11
PPQ
stark txt och dessutom positiv grundkänsla
2021-03-09