Logga in


Den som inget förlorat
är oförberedd på livet.
Den går runt i cirklar
och tar saker för givet.

För livet tar
och livet ger.
Men den som inget förlorat
vill bara ha mer.

Mer som den tror gör den lycklig
och släcker åtråns låga.
Snart kommer den inse
att viljan är en plåga.

Som färgar själen mörk
och hjärtat svart.
De går runt i sina cirklar
utan att komma någonvart.



Fri vers (Fri form)
av K_Boija
Publicerad 2021-03-19 19:40


Linil
Bra formulerat om kontrasterna i livet.
2021-03-19