en grå sjal sveper över sjön
samma konstgjorda sjö
ge mig en respirator
för jag glömmer att andas
men jag är som huset med ljushål i horisonten
hög
samma melodier från underjorden
denna gång inga skrik
allt är ändå bara otur
jag gav mig ut på oljiga löv
halkade inte
för inget rör mig
bara jag rör mig
tomheten töjer ut mig
upplöst i dimma och
jag andas rök
bebiskaninen hoppar i lövhög
prasslande paus
ändå mår jag bra
mår jävligt bra
har släppt atmosfären
lämnat över till
himlens vårdnadshavare
jag står kvar
när luft brinner och
hav stelnar
Fri vers (Fri form)
av Essisen
Publicerad 2021-10-30 23:54