Logga in




en grå sjal sveper över sjön

samma konstgjorda sjö

ge mig en respirator

för jag glömmer att andas

men jag är som huset med ljushål i horisonten

hög

samma melodier från underjorden

denna gång inga skrik

allt är ändå bara otur

jag gav mig ut på oljiga löv

halkade inte

för inget rör mig

bara jag rör mig

tomheten töjer ut mig

upplöst i dimma och

jag andas rök

bebiskaninen hoppar i lövhög

prasslande paus

ändå mår jag bra

mår jävligt bra

har släppt atmosfären

lämnat över till

himlens vårdnadshavare

jag står kvar

när luft brinner och

hav stelnar



Fri vers (Fri form)
av Essisen
Publicerad 2021-10-30 23:54