betongen bågnar av bångstyriga
de som brister i britsar
lånar nätter genom tabletter
bortsprungen hand söker kontakt
i det gröna och det gula
i ansiktet, på de som kräks
på väggarna över bårvagnsparkeringen
ute trycker svärtan i natten och
inne förvaras den i spruckna pupiller
och felskulpterade psyken
de som glömde själ och gömde hjärta
dränk allt i gulgrön ljusspya
designa stället för smärta
betongen håller dem som inte hållas kan
farliga vanor tatuerades i nervbanor
och tårar rann åt fel håll
jag tror hon krystar kroppen genom korridoren
och känner stegen väga tungt
som den natten hon tappat bort
någonstans där livet levdes för fort
200 meter av pilgrimsfärd
in i mörkrets parkeringsplats
känner sig bortskänkt och ensam kl 00.00
Fri vers (Fri form)
av Essisen
Publicerad 2021-11-03 17:24
ßluie
Många dimensioner. Olika tempus. Förstår att det ska vara så. Bra men kan skalas ner. Undvik effektsökeri? äh, vadfanvetjag?!
2021-11-10
AiA Maria den fria
Smärtsamt vackert sprucket helt! ”Och felskulpterade psyken de som glömde själ och gömde hjärta dränk allt i gulgrön ljusspya designa stället för smärta ” Tack!
2021-11-04
agh.nilsson
Herregud, fasansfullt, hjärtskärande, enastående. "och tårar rann åt fel håll" Åt helvete bra. Sluta aldrig skriva.
2021-11-03
SIDA GULDPOJKE
den var fin. skriv mer miss belladonna. du kan inte annat än bli 'ännu bättre.
2021-11-03