Har alla mina känslor dött
Eller har jag packat in dem i en ask och låst in dem
i ett skåp och kastat bort nyckeln?
För en känslomänniska som mig är detta en helt ny upplevelse
Är jag Död?
Livet bara rullar på och jag står tydligen på sidan av, förvånad
Är jag Död?
Funderar på att lägga mig naken ute på backen
för att få känna någonting, kyla om inte annat
Jag vill
Leva
2022-01-26
Fri vers (Fri form)
av HelenaW
Publicerad 2022-01-26 19:53
S.A.I. Steve Lando
nej långt ifrån död, långt ifrån känslolös, dikten är ju i sig själv beviset:)
2022-01-28
Cikoria Blå
Det låter som någon effekt av en annan sorts Corona. I den här varianten tappar man inte luktsinnet, utan känslorna...
2022-01-27