Logga in


Är jag



Har alla mina känslor dött

Eller har jag packat in dem i en ask och låst in dem
i ett skåp och kastat bort nyckeln?

För en känslomänniska som mig är detta en helt ny upplevelse

Är jag Död?

Livet bara rullar på och jag står tydligen på sidan av, förvånad

Är jag Död?

Funderar på att lägga mig naken ute på backen
för att få känna någonting, kyla om inte annat


Jag vill


Leva



2022-01-26





Fri vers (Fri form)
av HelenaW
Publicerad 2022-01-26 19:53


S.A.I. Steve Lando
nej långt ifrån död, långt ifrån känslolös, dikten är ju i sig själv beviset:)
2022-01-28


Cikoria Blå
Det låter som någon effekt av en annan sorts Corona. I den här varianten tappar man inte luktsinnet, utan känslorna...
2022-01-27