Hur ska jag säga...
När beständigheten
Sviker mig och
Dysforin alltid upp-
Kommer återuppstår
Från lyckan ...
glaset på vippen
att tippa jag har
hamnat på botten
hur mår jag
svaret är inte
hur når jag
toppen utan
att skvimpa
över tömmas
dömmas
gömmas i
en vrå av
medvetandet:
jag vill inte vara med !
Gul vit blå
Grön min
Färg är
Dagens färg
Dagens rätt
Jag är en
Dagens lunch
Vilket humör
Ska leda mig
Styra mig
Strypa mig
Dagens fel
Jag är ingen
Idag är jag
Allting
och tömd för
jag kände för
fullt det var
inte meningen
jag styr inte detta
roder denna båt
kör mig långt
hemifrån varje
dag och allt jag
kan be för är
att inte söka
frälsning genom
djävulens impulser
Fri vers (Fri form)
av Essisen
Publicerad 2022-03-02 18:23