Logga in


Jag tror jag är kär, i en man.
Det är inget underligt med det
för det är länge sedan jag kom ut som heterosexuell
säger jag till mig själv och skrattar lite smått åt tanken.

Men jag låg i natt en stund
alldeles vaken och hade drömt att jag var i din famn
och jag tänkte att jag är förälskad  
och tänkte att det ska jag inte vara 

inte när man är som jag
handikappande sjuk,
alldeles för gammal
alldeles för trasig

men det struntar hjärtat i
och slår hårt, hårt, hårt
för en av de trevligaste människor
jag någonsin mött.

 



Fri vers av kirsti ylinikka
Publicerad 2022-09-05 12:02