Logga in



NOSTALGI.

Som i en borg
med fyra portar.
jag bor

Bland vänner
som jag kanske känner.

ingen tar knark tror jag
fula droger ibland
nej

Komma hem på fyllan går bra
bara man är snäll.

då man sova får
på grannens stora altan

borgen trygg är
vi har alla vår status
att värna om

guldkant på livet
är vi alla värda
högt måste det priset betalas snorta får ingen som hittat in
i borgens hägn

Grindar finns ej
för våra portar.

Nej utan besvär
vägen går man fri

vem sörjer en sorg för den som okänd förblev

© Bosse 15 sept 2022.



Fri vers (Prosapoesi)
av Bossepoet från Österbotten
Publicerad 2022-09-15 22:01


Sefarge
En samhällsskildring om att söva sig bort från någonting? Omgiven av trygghets betalande bostads -gäster? Intressant skrivelse som ger undran!
2022-09-16