....och han kallar mig Fat Bob, sa han.
Regnduggigt reseväder,
...det är en perfect day
for a tripp.
Jag är bara en gammal vampyr
som försöker connecta mitt wifi,
på ett tåg mellan Wien Hbf
och Prag Central.
På väg för att träffa min brorsa.
Konstigt att ingen har fattat
att Robert Smith egentligen
är en vampyr.
Regnduggigt reseväder,
...det är en perfect day
for a tripp.
"Han sa, - Där gled han förbi igen,
så jävla dryg och störig.
Fram och tillbaka med basen, tänkandes
att kanske är det snart hans tur
att få skina, eller kanske inte.
Men imorgon ansluter brorsan,
till den här jävla cirkusen.
Jag måste ta mig genom kvällen,
för alla som betalat,
förtjänar ju en bra show.'
Regnduggigt reseväder,
...det är en perfect day
for a tripp.
On a rainy day, like this...
Det började bra, men nu glider den där
långsmala typen förbi kupén igen.
Det kan säkert vara flera på väg
mot samma mål, vad vet jag.
Så jag drar för gardinerna
och sjunker bakåt, in i fåtöljen.
Låter mig färdas framåt
och skiter i, om det skulle vara så.
Fri vers av Glöden
Publicerad 2022-10-22 12:26