Att man kan sakna någon så.
En person som skällde på mig
Kallade mig dum, ignorant och obildad,
menade att jag var elak och hänsynslös,
och hade förutfattade meningar om hennes liv.
Jag vet att hon drack, rökte och handlade billiga piller på nätet.
Att varenda sak hon fick av mig omsattes till berusningsmdel.
Att hon levde i ett oorganiserat kaos:
Oförmögen att sköta tvätt, städning och sin hygien.
Jag inbillade mig att hon var vuxen nog att fatta egna beslut,
men insåg snabbt, efter åttonde telefonen
eller om det var vid fjärde dammsugaren,
i samband med femte flytten
att hon aldrig betalat en hyra
aldrig skulle få ett arbete
aldrig skulle ordna sin tillvaro
Aldrig skulle hon bli en "vanlig vuxen"
men ändå,
alltid min lilla Nilla
som gav mig illaluktande kramar
och ibland sa "mamma, jag älskar dig".
Fri vers av kirsti ylinikka
Publicerad 2022-12-06 10:07
soligajag_1
Verkligen en berörande text och att du även har hoppet kvar. Kämpa på! Kram
2023-12-11
Gunwale
Mycket berörande.
2023-08-13
Anya
Oj vad starkt. Tycker om vändningen i slutet. Snyggt skrivet med en ton som känns äkta.
2022-12-06