Härliga minnen vid HAVET
Det finns härliga minnen
Det blå, i alla väder.
Vatten, jag älskar vatten.
Mina små barn tumlade runt i det våta,
timme in och timme ut,
Bland klippor de sprang på ivriga ben.
På sanden de flög fram med skrattande munnar.
Det finns härliga minnen
Det blå, i alla väder.
Stekande heta dagar, barnen var i vattnet,
timma ut och timma in.
Ledighet, muffins, ja dem tog en elak mås en dag,
Dagen var förstörd, Måsen tog hela påsen!! :-),
det pratar mina vuxna barn om än idag
Början på 90-talet.
Vatten, vatten, bara bara vatten!
Dikt och bild ©Maria
Fri vers (Fri form)
av MariaEvighet
Publicerad 2022-12-16 00:44