Logga in


Att vara kvinna 2023

Att vara kvinna i dagens samhälle är inget jag önskar min värsta fiende
Det är inget jag vill mitt barn ska gå igenom
Jag vill inte att min dotter ska växa upp med folk som säger till henne hur hon ska se ut
Jag vill inte att hon ska se på sig själv som oduglig
Jag vill att hon ska äta sig mätt utan ångest
Jag vill att hon ska ha sitt naturliga hår
Jag vill inte se henne hata hennes lår
Jag vill att hon ska få ha på sig vad hon vill utan att en man tycker till
Jag önskar inte bara detta för min framtida dotter
Jag önskar det för alla kvinnor som lever
Jag önskar ett samhälle där kvinnor kan gå ut utan att bli kollad på av djur
Jag önskar att djuren satt inlåsta
Djuren som ni kallar män
Djuren som får kvinnorna att tro att dem förtjänar en smäll
De är inte män
Kommer aldrig bli man av någon som ser en kropp när dem kollar på en kvinna
Jag känner allt för många som inte vågar gå ut pågrund av de ni kallar män
Jag känner allt för många kvinnor som knappt vågar gå hem
Gå hem själv ör ingen självklarhet för en kvinna
För kanske ser hon ett djur som borde var inlåsta o hon vet att de ör inte lönt att springa
För hon kommer aldrig hinna
Därför önskar jag ibland
Bara ibland
Tyst för mig själv
Att jag inte får en dotter
Jag kanske inte låter snäll
Men jag vet att livet för henne blir bara en smäll



Bunden vers (Rim)
av anonym<3
Publicerad 2023-01-25 20:25


Peter Olausson
Viktig text om något så sorgligt: alla är människor, alla har sitt värde av att vara just den man är och ingen annan.
2023-01-27


etletlien
jag blev mobbad i 8 år de flesta tror jag är en tjej på nätet och i verkligheten de kan liksom inte bestämma sig jag vet hur menstruation känns nåt du inte nämner det är ännu mer tabu jag vågade heller inte gå ut tyckte jag va tjock men ingen sa någonsin det till mig förutom min sadistiska morsa förstås det är inte lätt för nån oavsett vem man är spola spriten nåt annat du inte nämner va inte som andra va dig själv vem säger till dig att du måste raka armhålorna? så futtigt jag har bara haft 2 flickvänner på snart 40 år va bitter på alla som spolade mig men jag är pappa nu så jag bryr mig inte om sexet eller att "imponera" bella va allting nu är hon borta jag skämmer bort mig med choklad väger 140kg har vägt mer förut tror jag vet inte har ingen våg blev kallad för tjockis i fjärde klass faktiskt en gång då sländge jag vågen har ingen spegel heller tycker inte om det jag ser lika bra det annars skulle ja va på only fans ingen tycker förresten om att va ett monster men många tjejer dras till killar som slår de för deras pappa slog de och gud är ju en "man" så då är pappa gud och man söker samma som ens pappa och tror på gud men gud är en tjej shuddha prajnyana
2023-01-26


rostspik
Män som slår kvinnor är inte män. De är omanliga ynkryggar.
2023-01-25