Jag är blott en förspilld surrealist,
Förslösad på korrekturläsarna
I sällskap av ordande mäns förluster
Indrivna i min lekamen
ligger jag vaken om natten med en litania uppslagen, Nedslagen
Med ett hål i mitt hjärta
där orden tar sig in.
Inte undra på att jag kväver min gråt i handen min.
Fri vers (Fri form)
av Skrivmaskinsskriverska
Publicerad 2023-03-14 07:36
Jag är fan större än Sartre
Riktigt bra. Det finns undertext och jag blir nyfiken på mer när jag läser.
2023-04-28
Kungskobran
Dramatisk dikt med stor känsla om ett människoöde, bokmärkes
2023-03-14
Gräsänklingsdikt
Vackert språk och härlig lek med ord! Gillar i synnerhet "förspilld surrealist"
2023-03-14
Kajan
Ett liv som underordnats. Tycker om titeln, som ger bilder, och en varsam känsla; läsningen blir därefter, och texten kommer nära.
2023-03-14
Sefarge
Lysande lyrik! ;)
2023-03-14