Jag står utanför
Även om jag inte vill vara
Där innanför
Så känns det ensamt
Här utanför
Gemenskap som gemenskap
Även om jag inte skulle trivas
Där på insidan
Så längtar jag
Att få tillhöra
Känna att jag är en del
Av det som sker
Inuti
En del av något större
En del av dem
Jag tittar in på
För tänk om man ändå
Hörde till
Det hade varit fint
Om inte annat
Hade det varit
Mindre ensamt
Vet du
En gång hörde jag
Ju till
En gång var jag
En av er
En gång var jag
Mindre ensam
Även om jag var ensam
Mitt i
Gemenskapen ändå
Fri vers (Fri form)
av Celticgirl
Publicerad 2023-05-14 19:53
Max Poisé
Fick mig och tänka på en text..som jag inte kommer ihåg namnet på men var i samma tema. Snyggt fångat!
2023-05-16