Logga in




Det var Möllevången, rödvinsänglar och mer eller mindre hela stearinljus. Det var nätter, poesi och vinylskivor. Det var sommardagar, hav och Köpenhamn bortom vågorna. Det var Helene, Lisa, Petra, Jenny, Magdalena och några till. Det var passion vid första ögonblicket och utdragen ångest när ingen längre hade någon tröst kvar att ge. Det var en tid som jag idag ännu minns, men idag är den mest som flyktiga vykort från en student. Det var drama, en roman och blivande mästerverk nedanför himlen. Det var tillvaron när planeten ännu kändes säker att stå och ligga på, även om jag inte var solen när jag ville testa trekant med dig och din väninna och vi bråkade om hur sådana livsavgörandes saker inleds rent praktiskt.

/



Fri vers av Jag är fan större än Sartre
Publicerad 2023-05-16 16:14


Kungskobran
Jag minns den tiden som i går ditt ljusa långa hår kärleken sprudlande skön den var min lön trekant var inget för oss vi kunde själva släppa loss
2023-05-17


Federico Romano
Pythagoras gav oss sin sats för trekanten, medan vi ser trekanten som en dröm att uppleva..
2023-05-16