Logga in


Jag skrapar ihop alla mina kroppsdelar,
vi ska ha seans.
Vi måste hantera och sörja
att orden är ofredade,
verbalt
ansträngda,
slår inte an skallarna,
nerverna
eller ens en enda
blodtand.

Jag samlar alla mina kroppsdelar,
vi ska ha seans.
Vi stönar och ylar,
grymtar
av ålder,
utmattning,
uttorkade meningar.
Nu börjar allt.

Vi väntar i en skogsdunge,
på Bergman
och hans vargtimme.
Ett brinnande bål,
en offrad själ
för tusen ord
av betydelse.
Vi tillkallar,
tillber,
framkallar,
manar,
bönar,
rister,
skrattgråter,
demondansar
och månvalsar.


Sen kommer orden,
dom rasar,
i all sin betydelse.



Fri vers av Sofia KV
Publicerad 2023-06-04 18:48


SIDA GULDPOJKE
är du verkligen magica? i xå fall är jag glad du visar dig för mig igen. du är en god männska. jag var dum som beskyllde dig för att ha klen tro. ber om ursäkt för det.
2023-10-03


ej medlem längre
Ilskans glöd bränner bäraren, först och främst. Frid och stöd kan vara lämpligt, även om dådet var hemskt. Att se med förståelse, kräver ej att vi fullt förstår. Kärlek i tvärdrag, lättar stegen vi går.
2023-06-09


Emanuel Sigridsson
Välskrivet, sammantaget väl fungerande i tid och rum. I min läsning lutar sig skräckfilmen effektivt in genom det upplösta rummet (kroppsdelarna). För mig blir den sista strofen brilliant med sin förtätade mystik.
2023-06-08


Larz Gustafsson
Oro dig inte, Magica. Vad vet du om Jesus? Han befattar Sig inte med häxor. Såvida du inte vill vända om från din synd. Ta, ta.
2023-06-08


Sofia KV
Kära herr Gustafsson. du kan förbanna satan hur mkt du vill, jag skulle aldrig drömma om att lägga mig i ditt personliga förhållande med något väsen. Men det har ingen som helst vettig koppling till min dikt och lär av Jesus och va en go gubbe. Det kan vara häxan i mig som bemöter detta men snälla avlägsna dig från min poesi om det inte kan behärska ditt förbannande. du får vara arg men inte hos mig !
2023-06-07


Larz Gustafsson
Jag förbannar Satan och hatar honom. Gud hatar orättfärdighet, säger Bibeln. Nertlinge, du ska inte kommentera mina kommentarer. Det strider mot praxis på poeter.se. Låt mig slippa dig i fortsättningen. Dig och alla andra ockulta besserwissrar.
2023-06-07


ej medlem längre
välsigna änglar och demoner likaså, allt har sin plats, gud är inte delad i två. Det enda du förvandlar, när du förbannar, är din plats i evighetens vrå. att hata satan är gör dig mer lik satan, än den Jesus du dyrkar så.
2023-06-04


Larz Gustafsson
Seanser är från Satan. Jag förbannar och brännmärker all häxkraft i Jesu namn.
2023-06-04