det här är ingen
lovsång men väl en lövsång
som ingen lövsångare
sjungit förrän nu
en bär bladet från mun
stammar fram rotvälska och rotvälta
barkar iväg och brakar loss
högljudande blåsljud
hjärtat inte älskar heller
sjunger en lövblåsblues
en lövbit
utan lovebeat
Fri vers av prima donna
Publicerad 2025-10-05 00:38
Lena Söderkvist
Kul och behjärtansvärd ordlek. Har aldrig heller riktigt förstått vitsen med lövblåsning.
2025-10-07
TrollTörnTrappan
Du får bladen att blåsa in & ut ur munnen.. så det vibrerar ända ned i roten ..på ett skönare vis än ute längs gatans höstkant [som G. redan konstaterat]. Bra fråga i ingressen! Måhända för att man följer prognosen för vindarna och vill motverka att högarna kommer hamna i alltför stor obalans sinsemellan ;-)
2025-10-06
Sefarge
Välkrattad bluesig Höst-skrivelse! ;)
2025-10-05
Gunwale
Fin lövsång! Till skillnad mot vad den där hemska, onödiga och miljövidriga mojängen åstadkommer!
2025-10-05
Dolcehalit
Fina ordsvängningar och snyggt skrivet!
2025-10-05