Logga in


Varför blåser man löven från ena sidan av gatan till den andra? Å jisses vilket oljud! (Utkast från hösten -23)


det här är ingen

lovsång men väl en lövsång

som ingen lövsångare

sjungit förrän nu


en bär bladet från mun

stammar fram rotvälska och rotvälta

barkar iväg och brakar loss 

högljudande blåsljud

hjärtat inte älskar heller 

sjunger en  lövblåsblues

en lövbit 

utan lovebeat



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 



Fri vers av prima donna
Publicerad 2025-10-05 00:38


Lena Söderkvist
Kul och behjärtansvärd ordlek. Har aldrig heller riktigt förstått vitsen med lövblåsning.
2025-10-07


TrollTörnTrappan
Du får bladen att blåsa in & ut ur munnen.. så det vibrerar ända ned i roten ..på ett skönare vis än ute längs gatans höstkant [som G. redan konstaterat]. Bra fråga i ingressen! Måhända för att man följer prognosen för vindarna och vill motverka att högarna kommer hamna i alltför stor obalans sinsemellan ;-)
2025-10-06


Sefarge
Välkrattad bluesig Höst-skrivelse! ;)
2025-10-05


Gunwale
Fin lövsång! Till skillnad mot vad den där hemska, onödiga och miljövidriga mojängen åstadkommer!
2025-10-05


Dolcehalit
Fina ordsvängningar och snyggt skrivet!
2025-10-05