Logga in


Jag hade förmodligen en slängd hybris
över mig,
men nu är våra känslor
i hybridisering,
i öppen isolering
kors som tvärs,
känslor ur tjänst,
de bara samlas där,
lipar och gapar
förtroligt
om trohet.

De har bildat förening
en konstig förgrening
men jag tänker inte,
tänker inte…
De har eldat upp sig
och ryter med all sin aska,
de är mäktiga de där
Känslorna.


Är du snäll och tar det?



Fri vers av Sofia KV
Publicerad 2023-10-26 19:56


Gräsänklingsdikt
Snygg ordlek!
2023-12-06


Skatflickan
läser, känner, känner igen, tycker och tycker om, och din slutrad landar så jävla väl
2023-10-27


Emanuel Sigridsson
Du är synnerligen välskrivande. Verkligen trevligt att se. I övrigt är det bara att konstatera: du människa, vi är i händerna på ... (jag arbetar just med det begreppet i mina religionsfilosofier, tack för att Du bekräftar).
2023-10-27


Koloristen
Bravo.
2023-10-27


SIDA GULDPOJKE
Den är bra
2023-10-27


SIDA GULDPOJKE
Den här bär samlar och bär
2023-10-27