i feberlandet
ända in i märg och ben
gå sönder känsla
"övedriven" "störd"
"uppmärksamhetskrävande"
"egoistisk"
en enda tablett
skapar ljuva sånger
länge
"inbillning"
"kan inte stämma"
" du var aldrig sjuk"
alla har rätt bli
accepterade & respekterade
för dem vi är
Fri vers av lila fjäderblomman
Publicerad 2023-11-18 16:41
Marita Ohlquist
En tankeväckande text med ett utomordentligt bra avslut.
2023-11-20
Live2Dream
så pass? ja, jag var kaotisk förut. ingen klagade egentligen. när jag mådde dåligt tog jag bort mina skapelser. blev som svart magi. om jag fottat någon och photoshoppat de för nåt år sen, kanske de dog när jag tog bort bilden på de. hände med en björk som jag tog ett vertikalt panorama av, men vänta, det finns en bild kvar. i alla fall, alla ska respekteras, men det är svårt, för respekt är olika för alla, olycka är lycka för vissa, lycka är olycka för vissa. vilket röra... och vi har ändå orkat bli 8 miljarder människor, och samverkar på nåt sätt...
2023-11-18
Larz Gustafsson
Det finns t o m en person som menar att jag ljuger när jag säger att jag är HSP. Jag har ingen som helst anledning att ljuga om det.
2023-11-18
Blomma-Stjärna
ja, trots alla missförstånd mot dem som avviker och trots att vissa räknas mindre värda än andra i samhällspusslet så har vi alla en plikt att se till oss själva; vi har vår fulla rätt att vara dem vi är (- vem ska vi annars vara? - )
2023-11-18
Larz Gustafsson
Jag är högkänslig.
2023-11-18