Vissa ögonblick känns det som att gå på vatten och inte kunna hamna under ytan. Det är en lögn, men underbart vacker och vackra tillstånd måste arkiveras i hjärtat annars finns det ingenting att tro på. Det handlar om att våga leva vidare när stunder av smärta tränger genom skinnet och blodomloppet inte rör sig kring solen. Kanske är det också en lögn, men då får det faktiskt vara så.
_____
Fri vers av Jag är fan större än Sartre
Publicerad 2024-01-05 17:33
Kungskobran
Utan fantasin är man död
2024-01-06