Logga in


blir stundvis kusligt påmind

om oss då

fast vår historia börjar
precis 20 år senare

och i den inte lika sköna
verkligheten


vet inte om det är jag
som är Emma

du som är Dexter

eller tvärtom

det är möjligt att vi båda två
har lite av både
Em och Dex i oss

verklighetens tendenser
är sällan svarta eller vita

vanföreställningar
är en annan möjlighet


hur som helst är den
även i sin nya förpackning
en av de

vackraste romantiska
tragedierna jag vet


kanske också den sorgligaste



Fri vers av retzzzina
Publicerad 2024-02-11 22:29