Logga in


På den lilla tomten,
Står ett litet tomt hus.

Det syns ej från stigen,
Eller bortom horisonten.

Bort från vägens gatu ljus,
Bort från stadens liv och sus.

Det knakar i knuten,
Igenom vinden går en vind.

Brasan har brunnit ut,
Sedan länge.

Det kommer inte någon post dit,
Ingen som knackar på.

Vägen har växt igen,
Men grinden står fortfarande på glänt.

Det lilla tomma huset,
Som bara ensamhet har känt.



Fri vers (Fri form)
av SellwiN
Publicerad 2024-02-11 17:30


Jim Friberg
Du får mig att tänka på ett hemsökt hus. Ett perfekt ställe att gömma sig bakom en igenvuxen uppfart - och låta världen förgöra sig själv. Låta de döda sörja för de döda.
2024-02-12


Sefarge
Men man hoppas ju ändå att vid husets begynnelse där fanns lycka o kärlek? Och att några åter ska kunna få känna det igen? ;)
2024-02-11


ej medlem längre
Det lilla huset hade jag velat veta mera om..
2024-02-11