Jon Bon Jovi har ingen ask
med olyckor att öppna längre.
Det är bara feelgood och inte Pandora.
Men det måste vara lite mörkt
för att det ska finnas en balans.
Det fanns där för tio år sen
men vapendragaren försvann.
Han som alltid hade varit där
vid hans sida, som en bror,
men brödraskapet föll sönder.
Och nu är det ett medley och ett potpurri
av glättiga sånger som vi framför.
Utan honom finns inget mörker kvar
och inte heller känslan av odödlighet,
som vi kände när vi var Blood on blood.
Fri vers av Glöden
Publicerad 2024-03-16 17:27