Logga in


Fördriver tiden som jag fått,
Utan glädje eller tanke på mått.

Ska jag beröva mig själv,
Av den godhet som finns.
Det går i grå nyans, det livet,
Som jag fått.

Som en parasit, jag bevandra,
Denna jord. Utan hjältemod,
Utan substans.

Jag finns för inget, jag finns
Men inte är.

Give me some love,
Eller ta mig isär.

Mitt känsloregister,
Är på lägsta nivå.

Projicerar allt på
Nyheterna jag tittar på.

Inom mig finns också en
Strid, om begränsad tid.
Om otacksamhet och brist,
På engagemang.

Få mig att känna något,
Förfan.



Bunden vers (Rim)
av SellwiN
Publicerad 2024-03-23 20:49


Alexander Gustafsson
Inte för att vara sådan men iaf för mig hälsosamma funderingar.
2024-03-23