I en gammal handelsbod på Söder,
kunde man köpa skruv i lösvikt
och fina metallskyltar.
Sånt finns inte längre!
Aftonbladet och Expressen,
den tiden stod blaskorna för något,
hade en stolthet i att leverera nyheter.
Det gör de inte längre!
Men nu finns inte boden kvar längre,
men minnena lever fortfarande hos oss
när vi ses, tar en bira, och snackar om hur det var.
Fri vers av Glöden
Publicerad 2024-04-27 17:24
Koloristen
Aftonblodet och Häxpressen har aldrig stått för något som jag anser vara gott. Men det var bättre förr, även på Söder. Så långt med.
2024-04-28