Logga in


Kanske..

I alla år har jag sagt att
jag alltid finns här

När du är redo kommer
jag utan tvivel säga ja

Har väntat i en evighet
saknat och gråtit floder

Under tiden har jag
byggt upp något eget

Om du står utanför min
dörr imorgon och är redo

Är inte längre säker på
att det är det jag vill

En del av mig kommer
alltid tillhöra dig

Men det här har jag lovat mig
blir min sista dikt om dig



Fri vers (Fri form)
av Emme
Publicerad 2024-05-09 15:32


Max Poisé
En fin liten skapelse denna, känslor man nästan kan ta på! Bravo!
2024-06-04


Eugen
fram till du skriver den allra sista... ;-)
2024-05-21


christian hüls
en fin spänningsbåge byggs upp i titeln och förlöses i sista raden att leva i en framtid som aldrig blir ett nu eller hellre leva i nuet som möjliggör framtid
2024-05-13


Kungskobran
Man skall aldrig säga aldrig
2024-05-09