Vandrar dessa gator
Där marken ätit mina fötter
Vandrar dåligt upplysta gator
Där marken ätit mina fötter
Har överlevt alltför många stormar
För att bli sänkt av lite regndroppar
Dessa gator gjuter mig
De har mig format
I en miljö
Som känns så omstoppad
Om inte dagar och nätter fanns
Att dela av det
Vet jag inte hur jag skulle ha
Hanterat skiten
Jag vet, ni vet
Bara delar av det
Än idag finns stunder
Då jag känns så liten
Visst fanns nätter
När jag bara ville avisera avskeden
Stunder jag ville avsluta
Avsiktligt
En tid när lösningen av själen
Kom direkt av skeden
Nu känns den tanken
Vansinnigt vansinnig
Dessa orden de är alltför tunga
Men saknar i dagens läge vikt
Vi var så många dumma - alltför unga
Jag ser en framtid nu
Och det med tillförsikt
Bunden vers av NotQuiteYet
Publicerad 2024-06-17 10:18
Recycled Redhead 3.0
Spin off: .. dessa gator/där marken ätit mina fötter. Alla uppgångar med spår av mina rötter. Allting innan du och jag var körda. Innan allt det där som lade sten på börda. Men blad kan vändas, vet du, det är så! Och liv kan ändras och vem vet hur det ska gå!
2024-06-20