De är vackrast där de står,
blommorna som vi tar in
Men då deras liv förgår,
knoppas de ej någonsin.
Deras livstid är för kort
för att de ska ryckas bort.
Önskar att var blomma får
vara trygg i sitt krypin.
Oavsett var än den står
är den blomman inte din.
Bunden vers (Rim)
av Camilla Heinonen
Publicerad 2024-06-26 18:19
Rubia
precis så just därför låter jag dem stå
2024-06-28
the wildcat
mycket fin och rim därtill varje garden behöver en trädgårdsmästare som gallrar och ger luft mellan bladen så även de små får en chans att leva och sprida sina ord
2024-06-28