Man väljer sina föräldrar innan man blir till. Känns så rätt att få tänka så.
Tänk att få ärva deras bästa egenskaper och mer av deras godheter.
Vuxna individer kring barnets fostran är också valda innan nedstigningen med
stor omsorg.
Nyfikenheten på själva livet är då riktigt säkert ärvt från min mamma och mer
därtill.
Fast mina föräldrars egenskaper plus mina tidigare själsliv läggs till min
nuvarande livsvandring.
Ett liv är som att gå i skola.
Allt går inte på räls utan man ska träna på att öva in dessa saker som
försöker göra människan mer fullkomlig.
Tråkigt vore livet om inte prövningar fanns.
Svårt just då men sedan då man gått igenom detta så är själen så mycket
starkare.
Absolut inte slänga in något i andras öron om hur ett liv kan vara mörkt eller
ljust och att deras liv är värst.
Livet ska levas och upplevas!
@ Ann-Britt Berglund gäller text + bild
27 juni 2024
Fri vers av Ljusletaren
Publicerad 2024-06-27 10:53
Maria Sundelin
Fin tanke
2024-06-27