Logga in




Kontaktlöst

Svensk på promenad
Hejar på mötande folk
Förvirring uppstår
"Jag känner väl inte dig"
"Stör ej min integritet"



Bunden vers (Tanka)
av Dennis Brinkeback
Publicerad 2024-08-05 14:07


Dennis Brinkeback
https://esvd.svd.se/shared/article/vad-hander-nar-vi-borjar-saga-hej-till-varandra/hKc8zWU0
2024-08-10


Lena Staaf
Vet inte om det är typiskt svenskt, snarare ett storstadsfenomen? Jag bor på landsbygden (i Sverige!) och här hejar man alltid på varandra.
2024-08-06


Rakel Stenmark
På landsbygden är det annorlunda där känner alla apan (om den visar sig) och om man känner någon eller inte så känns brukligt att man hälsar. Trist med förvirring i en normal vänlighet, men bra att du rör i frågan.
2024-08-06


Jeflea Norma, Diana.
nyanlända från landsbygden vet inte att det inte är obligatoriskt att säga hej och här på Östermalm får man inte svara på hälsningar eftersom det är ett beteendebrott från båda sidor, så din slogan är väldigt bra. "Jag känner väl inte dig" "Stör ej min integritet"
2024-08-05