Logga in




Jag är inte alls redo
för strumpor, skor och varma kläder.
Jag vill få fortsätta vandra
barbent och barfota i vackert väder.

Jag skulle vilja stanna tiden
denna varma septemberdag.
Vemodsvackert och bitterljuvt
när sommaren tar sitt sista andetag.



Bunden vers (Rim)
av MaLo
Publicerad 2024-09-08 22:55


Larz Gustafsson
Jag ville stanna tiden i juni.
2024-09-10


Sparvögat
Fina ord ~ om höstens vackra leende…
2024-09-10


Kungskobran
Häller med dig, det kunde gott vara sommar ett par månader till
2024-09-09