Om kärlek som aldrig dött.
Ditt mjuka hår smeker min kind
Din lena hud mot min handflata
Då som nu känns känslan igen
Fast en eon av tid svunnit sen vi sågs
Är känslan densamma som då
Vuxnare kanske, men med samma glöd
Vi var 16 år och oskuldsfulla inför livet
Vår kärlek var enkel sann ren och naiv
Bara du fanns i mina tankar, bara du.
Min kärlek brann som en flammande eld
Likt mitt hjärta som stod i brand
Tiden stod då stilla i våra liv.
Naiva nog att inte veta hur kärlek hanteras
Drogs vi isär som löv som lyfter med vinden
Vår kärkek fanns nu bara i inuti mig
Du har alltid haft en del av mitt hjärta
Där har jag bevarat min kärlek till dig
Lätt att ta fram och minnas med glädje
När du efter 47 år skrev till mig igen
"Jag tror jag känner dig"
Var min första tanke, "vad då TROR?"
Du har alltid funnits i mitt hjärta..alltid
Tiden kan inte ändra en sådan känsla
En första kärlekslåga som aldrig slocknade
När vi skulle träffas stod solen högt
Och havet låg stilla, vinden smekte huden
Mitt hjärta slog frivolter i mitt bröst.
Såg dig komma på cykeln, du tittade runt
Jag gick emot dig, skulle du känna igen mig.
Du såg mig log, mitt hjärta nästan stannade.
Så mycket tid hade passerat..Så mycket tid..
Vi hittade en plats bland klipporna
Du hade fika med dig, vi njöt av solen
Med solen i mitt ansiktet, såg jag på dig
Du var så vacker i din sommarklänning
Kände du var nervös precis som jag.
Du tog din cykel och cyklade hem
Du bad mig följa efter med bil.
Vi träffades hemma hos dig.
I din vackra lägenhet pratade vi om livet
Tid som flytt och mina känslor växte
Vi höll om varandra och tiden stannade.
När jag lämnade dig och reste hem
Började en tomhet av saknad direkt spridas
Saknad av dig Eva, en längtan att se dig igen
Fri vers (Fri form)
av Glensan
Publicerad 2024-09-23 04:03
Page Goldenboy
captivating
2024-09-23