Följas tillsammans i allt som händer under ett liv är stort!
Svetsas samman av med- och motgångar.
Glömma av tillfällig förtret för ingen säger snälla ord hela tiden.
Det är en stor konst att kunna glömma och förlåta.
Livet är en skola och det vet alla. Därför är det viktigt att lära av varandra för att kunna ta den andres hand och tillsammans vandra vidare.
Stötta och pusha när det går trögt!
Glömma nissar och nissor som hummar och tycker allt detta är ”bullshit”
Fortsätta att odla intressen tillsammans för det är bra för själen och för hela livet.
Tacksamhetens gåva för att vara två går inte nog mycket att framhålla.
Det mest underbara är att vi lär hela livet för ingen är fullkomlig och tur är väl det.
Hoppas att vi får vandra tillsammans i många mer av år/ kram
@ Ann-Britt Berglund
22 september 2024
Fri vers (Fri form)
av Ljusletaren
Publicerad 2024-09-27 17:10
Bengt J Malmsten
Kloka ord. Har ni nått ”GULDBRÖLLOP”?
2024-10-14
Maria Sundelin
Fint att ha någon så
2024-09-28
Sparvögat
Fina ord till kärleken ~ dess evighet…
2024-09-27