det är kanske fel på mig
som hittar fel på dig
men om du får mig att
känna mig inte hörd
inte sedd inte omhändertagen
ska jag tiga om det då
kanske skämmas för att
jag ställer omöjliga krav
det är väl fult att vilja ha
sin partner att bolla med
befängt att vilja bli frågad
vad kan jag göra för dig
det är egoistisk att inte vara
nöjd med ditt hummande
att vilja ha nån som säger
kan vi göra så här...
det fel på mig som inte vill
hantera ensam som förväntar
mig mer än orden ... hoppas du
får en bra dag när min dag suger
jag borde veta bättre än att tro
att du ska vilja ställa frågor
vara nyfiken stötta komma med
förslag på lösningar som visar
att jag inte är ensam
trots det känns det som en självklarhet
att försöka ge allt detta till dig
jag är engagerad i ditt liv
ditt stopp din ekonomi din själ
att dammsuga när du inte orkar
fast det kanske inte är det du
behöver för att allt ska lösas
men jag ser att det kan underlätta
jag försöker att vara den som
underlättar hänger tvätt
erbjuder mig att göra mer än andra
är det jag som är fel ute
ska man inte ta hand om varandra
om man kan göra nånting
oavsett hur litet eller försöka
det är kanske oförskämt att erbjuda
att lägga sig i att försöka hjälpa
jag är kanske helt pissvidrig som vill
att du iallafall ska lyssna ska svara
ska säga nånting mer än
...hoppas du mår bättre snart
Fri vers av igorflickan
Publicerad 2024-10-17 09:39
Anonym__
Usch, den var jobbig. Stackars dig!
2024-10-17