Jag tittar ut genom fönstret
underkylt gråregn
SMHI:s 10-dagarsprognos
död och evigt mörker
Men jag lägger in en protest här faktiskt
Jag ställer inte upp på den här grejen igen
Inget mer mörker och regn i sidled
Bara lägg av
UTROPSTECKEN!
Jag ställer om väderappen till Veracruz i Mexiko
Genast mycket bättre.
Och så cumbia på hög volym i lurarna
Nu så.
Jag vänder ryggen mot fönstret,
tokdansar mig varm i köket
och bestämmer att solsken från och med nu
är ett humör, inte ett väder.
PUNKT.
Fri vers (Fri form)
av Tveklöst tveksam
Publicerad 2024-11-25 11:39