En av tomtarna på loftet
skulle sin julgröt spisa.
Men när mandeln skulle knäckas
blev det som alltid samma visa.
Han försökte öppna nöten
men knäpparen var trög.
Inte heller såg och hammare
till nötknäckandet dög.
Så tomten fick sig nöja
än en gång med enbart gröt,
då han aldrig lyckats klura ut
hur man knäcker en svår nöt.
Bunden vers (Rim)
av MaLo
Publicerad 2024-12-06 15:54
Sparvögat
Du kan verkligen teckna orden på ett humoristiskt sätt ~ Mycket bra…
2024-12-07
Cikoria Blå
Roligt och bra rytm. Förstår tomten, är inte heller bra på att knäcka nötter, varken tankenötter, eller andra nötter.
2024-12-06
Kungskobran
Far jag kan inte få upp min kokosnöt inte ens med hammare och kniv hur jag än bände var kokosnöten hel…. Povel Ramel
2024-12-06