Mina systrar
äro änglar
svävande över mig
håller de mitt hjärta
i sina vita vingar
Vad jag saknar er
mina kära systrar
varför lämnade ni mig
Ensam är vägen
förutan er
vandrar jag
utan att se er igen
Om ni så bara
för mig
ville tända era
lysade stjärnebloss
skulle min väg
bli lättare att gå
Om jag då bara kunde
se era vackra själar
där ni svävar
över mig
Kom mina fina systrar
led mig, för mig
ända hem
***********************
Ni är änglar nu
som lyser på himlen
som vackra stjärnor
När helst jag längtar efter er ser jag upp på stjärnhimlen och då ser jag er
Fri vers av StinaJ
Publicerad 2024-12-22 13:06