Logga in


 

Mina systrar

äro änglar

svävande över mig

håller de mitt hjärta

i sina vita vingar

 

Vad jag saknar er

mina kära systrar

varför lämnade ni mig

 

Ensam är vägen

förutan er

vandrar jag

utan att se er igen

 

Om ni så bara

för mig

ville tända era

lysade stjärnebloss

skulle min väg

bli lättare att gå

 

Om jag då bara kunde

se era vackra själar

där ni svävar

över mig

 

Kom mina fina systrar

led mig, för mig

ända hem

 

***********************

 

Ni är änglar nu

som lyser på himlen

som vackra stjärnor

När helst jag längtar efter er

ser jag upp på stjärnhimlen

och då ser jag er

 

 



Fri vers av StinaJ
Publicerad 2024-12-22 13:06