Logga in


Jag har lust att spela orgel
på vår kärleks begravning
på vår dödsdansande ödestimma

När ingen väg ut finns
och inga ord räcker till
orden bara är där och skaver eller försvinner

Han är inte här
Han har tappat det.

Igen.

Upprepningar är det värsta jag vet
de tar kål på min kreativitet

våga släppa taget
våga dansa varligt
våga vara som vanligt

Spela hela vägen ut ur kyrkan
likväl som man dansar hela vägen in







Skapa | Skriva av Denise Kristina Nietsche
Publicerad 2025-01-15 19:41