Logga in


Livet

Livet – en viskning i vinden

Livet är vinden som smeker ditt hår,
en viskning från stjärnorna, evigt består.
En låga som flämtar, en glimt av ett skratt,
ett hjärta som bultar natt efter natt.

Vi vandrar på stigar av drömmar och grus,
i solsken och regn, under himmel och ljus.
Vi bär våra sorger som pärlor på tråd,
och glädjen vi finner är skatten vi fått.

I skuggornas dans finns en hemlig sång,
om kärlek och saknad, om rätt och om tvång.
Men varje ny gryning, i dimmornas famn,
bär hoppet i händerna, varmt som ett namn.

Så grip varje stund som en flyktig juvel,
och viska ditt tack när du når varje mål.
Ty livet är kort, men dess mening är stor –
ett hjärtslag, en dröm, och en evig passion.



Skapa | Skriva av BjörnMCIC
Publicerad 2025-04-28 10:41


Larz Gustafsson
"Själv är hon bara ett bloss i vind Ett födsloskri och en fårad kind" (Nils Ferlin)
2025-04-28


Svante Källström
Drömskt, lite dananderssonskt, tycker jag om de fina mittersta stroferna. Gillar starkt.
2025-04-28