Vägen är lång så lång
men leder mig ingenstans
Med många slingrande
vägar att välja
tar jag mig ändå fram
för att aldrig återvända
Då var jag stark
ingenting kunde krama
ur kraften i mig
men som senare dock blev
min svaghet och jag
föll i djupaste sorg
Fast jag bar henne
var hon inte tung
för hon var min syster
ingen börda alls
Vi kommer dit till slut
för jag vet
inget belastar oss
så vi går så långt vi orkar
Hennes avsked är min sorg
hon är ingen börda att bära
när vi når dem som väntar
Jag är i sorgens sorg
av allas våra hjärtan
min systers kärlek till mig
Det är en lång lång väg
finns någon återvändo
medan vi är på väg dit
så varför inte dela
det som tynger
den belastningen vi enar
Felicia
Fri vers (Fri form)
av feliciaa
Publicerad 2025-05-23 15:24